Ile kosztuje film reklamowy?

Ile kosztuje produkcja filmu reklamowego?

ile kosztuje film, produkcja filmowa, produkcja teledysków cennik, ile kosztuje reklama tv

Ile kosztuje nagranie filmu promocyjnego? To chyba pytanie, które najczęściej pojawia się w naszych mailach. O ile pytanie jest krótkie i zwięzłe, o tyle odpowiedź taka już nie będzie. Na ostateczną cenę filmu reklamowego, korporacyjnego czy też jakiegokolwiek innego ma wpływ wiele większych lub mniejszych czynników.

Firmy wysyłające do nas zapytania często sprzedają produkty lub usługi, których wartość jest stosunkowo łatwo określić; dlatego nie dziwi nas pytanie „ile kosztuje film”, gdyż to zrozumiałe, że nie każdy wie jak skomplikowana i zróżnicowana jest produkcja filmowa oraz jak wiele występuje w niej czynników zmiennych.

Oczywiście jest jedna uniwersalna odpowiedź na pytanie „ile to będzie kosztować” – będzie kosztować dokładnie tyle, ile chcecie na to wydać! Najrozsądniejszym sposobem produkcji filmu promocyjnego jest dostosowanie wszystkiego pod budżet klienta. Niestety nie każdego taka odpowiedź satysfakcjonuje, doskonale wiemy, że w Waszych firmach proces decyzyjny jest często skomplikowany, poszczególne piony muszą przed podjęciem decyzji mieć jak najwięcej informacji i to najlepiej bardzo konkretnych. Często decydując się na produkcję filmu reklamowego nie wiecie, nawet w przybliżeniu – jakiego rzędu mogą to być kwoty i chcecie po prostu rozeznać się w temacie. Postaramy się Wam w tym pomóc.

 

 

Przyjmijmy roboczo 6 przedziałów cenowych – dla ułatwienia komunikacji. Oczywiście nie są to żadne sztywne ramy a jedynie przybliżone wartości, w których będziemy się poruszać. Często jeden czynnik może wiele zmienić w budżecie produkcji, nieraz dodanie jednej sceny zmieni nam czas zdjęć z jednego na dwa dni zdjęciowe – wówczas budżet rośnie dość mocno.

produkcja filmowa wrocław, studio filmowe wrocław, film szkoleniowy wrocław, ile kosztuje nagranie filmu

1. 0 – 1000 zł

Zapewne zdziwi Was taki rząd kwot, szczególnie jego dolna granica. Prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach, kiedy każdy ma kamerę w swoim telefonie a i lepsze urządzenia są na wyciągnięcie ręki, film reklamowy możecie nagrać praktycznie bez budżetu. Możecie zrobić to sami, może zrobić to któryś z Waszych pracowników albo jakiś kolega zrobi to „po znajomości”.

Jest tu niestety również ta ciemna strona medalu – nie wiadomo z jakim skutkiem. Często tego rodzaju ultra-niskobudżetowe produkcje przynoszą efekt odwrotny do zamierzonego i zamiast przyciągnąć do Was potencjalnego klienta – odstraszają go. Potencjalny klient widząc brak profesjonalizmu na tym polu może Was od razu skreślić, dlatego też jest to najbardziej ryzykowna opcja.

2. 1500 – 2500 zł

Jest to budżet pośredni, przy niektórych rodzajach działalności można w jego zakresie wyprodukować już film reklamowy. Jest to najbardziej podstawowa opcja, przy której będzie pracować prawdopodobnie tylko jedna osoba. Tego rodzaju budżet może być również odpowiedni dla filmów promocyjnych opartych na relacjach z jednodniowych wydarzeń.

3. 2500 – 7000 zł

W tym budżecie mikro oraz małe firmy mogą już spokojnie myśleć o fajnym filmie reklamowym na swoją stronę internetową, social media czy Youtube. Mówimy tu o przygotowaniu scenariusza filmu, jednym dniu zdjęciowym w niedużej, acz wykwalifikowanej ekipie, pracującej na aparatach generujących wysokiej jakości, plastyczny obraz oraz profesjonalnej postprodukcji, oczywiście wraz z korekcją barwną, licencją na użyty utwór muzyczny z przygotowaniem do emisji włącznie.

Przy dolnej granicy tego budżetu prawdopodobnie film nie będzie specjalnie skomplikowany a dwuosobowa ekipa zdjęciowa będzie pracować przy wykorzystaniu podstawowych narzędzi i oświetlenia filmowego. Przy górnej granicy tego budżetu, w zależności od potrzeb, na planie może pojawić się dźwiękowiec, charakteryzator oraz większa ilość oświetlenia czy bardziej zaawansowany sprzęt do wykonywania różnego rodzaju specyficznych ujęć – np. jazda czy ramię kamerowe.

W tej opcji możemy do Waszego filmu zaangażować doświadczonych aktorów, aby Wasz film wyglądał jeszcze lepiej. Na etapie postprodukcji mogą pojawić się animacje czy też lektor.

4. 7000 – 25 000 zł

Jest to bardzo rozsądny budżet, jeśli chodzi o produkcję filmów promocyjnych do internetu. Tu możecie już liczyć na film zrealizowany na profesjonalnych kamerach filmowych, z wykorzystaniem odpowiedniej ilości i jakości oświetlenia filmowego oraz wszystkiego co tylko będzie tylko potrzebne do zrealizowania wspólnie ustalonej wizji.

W tym zakresie cenowym przedstawimy Wam nasze pomysły, przygotujemy wspólnie z Wami scenariusz wraz z poglądowym, rysunkowym storyboardem. Możecie liczyć na naszą kreatywność oraz inwencję.

Przy takim budżecie możecie być pewni, że na planie pojawią się profesjonaliści z każdego, potrzebnego do danej produkcji, pionu – tacy jak mistrz oświetlenia, asystent kamery, wózkarz, dźwiękowiec, charakteryzator czy kostiumograf. Jeśli potrzebujecie w swoim filmie ujęć lotniczych – tu również nie będzie problemu. W razie potrzeby zdjęcia mogą być realizowane przez 2 dni, w różnych lokacjach a kluczowe role odegrają profesjonalni aktorzy. Jeśli będziecie chcieli możemy zaangażować do filmu znane głosy lektorskie lub zdecydować się na muzykę komponowaną specjalnie pod Wasz film.

Taki spot reklamowy z pewnością przyciągnie do Was nowych klientów i sprawi, że będziecie w ich oczach prezentować się bardzo profesjonalnie.

5. 25 000 – 80 0000 zł

To budżet odpowiedni dla internetowych filmów reklamowych „na wypasie” a nawet do drobnych reklam przeznaczonych do mniejszych stacji telewizyjnych. W tym wypadku można już poszaleć – zainwestować w rozpoznawalnych aktorów, lektorów czy też myśleć o wykorzystaniu w filmie muzyki komercyjnej.

Przed wyborem aktorów możemy zorganizować casting, aby wybrać aktora idealnie dopasowanego do roli; przygotujemy również dla Ciebie kolorowy storyboard, który doskonale zobrazuje jak ostatecznie będzie wyglądał Twój film promocyjny. Twój spot reklamowy możemy również zrealizować w studio, aby wykorzystać technikę green screen polegającą na nagrywaniu aktorów na zielonym tle, w celu podmienienia później tła na dowolnie wybrane.

Ekipa filmowa z pewnością będzie już dosyć liczna a w zakresie postprodukcji możecie już liczyć na skomplikowane animacje. W takim budżecie możecie już bez problemu liczyć na zastosowanie najwyższej jakości kamer i obiektywów, takich jakich używa się m.in. przy „oscarowych” produkcjach.

6. 80 000 zł – ∞

Jest to budżet odpowiedni do produkcji reklam telewizyjnych do wiodących stacji. Znani aktorzy, najnowsze lub klasyczne hity muzyczne, samoloty, luksusowe samochody oraz dowolnie kreowany ruch kamery – to wszystko jest możliwe. Zasadniczo tu ogranicza nas tylko wyobraźnia, dlatego ciężko byłoby się rozpisywać na temat możliwości produkcyjnych w takim budżecie.

ile kosztuje krótki film reklamowy, nagranie filmu, film korporacyjny cena
fot. Rafał Komorowski 

Oczywiście powyższe przykłady nie wyczerpują tematu, dlatego poniżej znajdziecie poszczególne elementy, które mają wpływ na budżet produkcyjny i decydując się na produkcję filmu reklamowego należy mieć je na uwadze:

  • ilość dni zdjęciowych,
  • ilość lokacji – miejsc potrzebnych do realizowania zdjęć filmowych,
  • lokalizacja – oczywiście ma znaczenie w kwestii dojazdu ekipy na zdjęcia,
  • wielkość ekipy filmowej – czy będziemy potrzebować dźwiękowca, charakteryzatora? A może przewidujemy kaskaderów? Wszystko ma znaczenie w kontekście budżetu przeznaczonego na produkcję,
  • ilość oraz jakość sprzętu filmowego oraz oświetlenia – możemy użyć aparatów lub kamer filmowych, na plan możemy dostarczyć 3 lampy lub całą ciężarówkę sprzętu, kamerę można ustawić na statywie, ale można również użyć jazdy czy dużego kranu kamerowego,
  • czy potrzebujemy w filmie ujęć lotniczych?
  • aktorzy/statyści – czy w Twoim filmie wystąpią pracownicy firmy czy wolisz postawić na profesjonalistów?
  • jeśli decydujemy się na powyższą opcję to czy chcemy mieć szeroki wybór i organizujemy casting?
  • czy potrzebujesz ładnego, kolorowego storyboardu aby np. przedstawić go zarządowi do akceptacji?
  • czy Twój film wymaga nagrania w studio, w szczególności mamy tu na myśli technikę green screen umożliwiającego wstawienie dowolnego tła w postprodukcji,
  • ceny rekwizytów,
  • ceny kostiumów dla aktorów i statystów,
  • cena montażu, udźwiękowienia oraz korekcji barwnej – czy projekt jest mocno skomplikowany pod względem postprodukcyjnym?
  • muzyka – temat rzeka, bank muzyki czy muzyka komponowana? Jaki kanał emisji – internet, TV a może kino?
  • czy potrzebujesz do filmu lektora? Czy może być to dobry, acz nieznany lektor czy powinien być to rozpoznawalny głos?
  • może film powinien zostać przygotowany w kilku językach?
  • czy potrzebujesz do swojego filmu animacji? Tutaj rozpiętość cenowa jest bardzo wysoka, oczywiście najtańsze będą proste, nieskomplikowane animacje, najdroższe będą animacje w technologii 3D oraz motion capture (przechwytywanie ruchu aktora i animowanie go w komputerze).

ile kosztuje zrobienie filmiki, produkcja teledysków, filmy promocyjne

fot. Rafał Komorowski

 

Jak widzicie produkcja filmu jest dość skomplikowana. Mamy nadzieję, że nieco przybliżyliśmy Wam temat i choć trochę udało nam się odpowiedzieć na pytanie „ile kosztuje film reklamowy”. Posiadając powyższą wiedzę, możecie już przedstawić nam czego oczekujecie, jakie są Wasze potrzeby a wówczas z pewnością będziemy mogli przygotować szczegółowy kosztorys. Skorzystaj z formularza kontaktowego i wyprodukuj swój film już teraz!

Top